تبلیغات
[RB:Code_Popup] کیوکوشین کاراته ماتسویی - 5 اصل مهم کیوکوشین
 
درباره وبلاگ


بـسـم الله الـرحـمـن الـرحـیـم

به وبلاگ کیوکوشین کاراته اندیمشک (باشگاه رزمی رامین) خوش آمدید.

این وبلاگ متعلق به باشگاه رزمی رامین است.

تک تک نظرهای شما بازدیدکنندگان محترم برای من بسیار ارزشمند است.

امیدوارم با دادن نظرات و انتقادات خود جهت بهبودی هرچه بهتر وبلاگ راهنمایی کنید.

لطفا" در نظرسنجی وبلاگ شرکت فرمایید.

به دلیل به روز بودن وبلاگ از صفحات دیگر نیز بازدید فرمایید.

برای شادی زنده یاد شیهان علیرضا حاجی پور صلوات بفرستید.

مدیر وبلاگ : reza papi
نویسندگان
نظرسنجی
شما در كدام سبك كیوكوشین فعالیت می نمایید؟













آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
کیوکوشین کاراته ماتسویی
باشگاه رزمی رامین اندیمشک
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
شنبه 3 دی 1390 :: نویسنده : reza papi
پنج اصل مهم کیوکوشین


1-نقطه ودایره

2-حالت روحی

3-تمرکز نگاه

4-فاصله

5-تنفس


...ادامه مطلب مراجعه کنید...

1-نقطه ودایره:

در هنگام دویدن ویا قدم زدن پاها مسیرشاندایره ای است وبازوها نیزکه حرکت دایره ای دارند با حرکت خود سرعت ونیروهای پاها را بیشتر میکنند در حقیقت تمام حرکت های بشر به اعمال دایرهای بستگی دارند .فردی بعد از سه سال تمرین در سالن اویاماروزی در خیابان بچه ای را دید که با دو فرفره بازی میکرد او یکی از آن فرفره ها را ثابت روی زمین گذارده  ودیگری را می چرخاند وبه اولی میزدو بدین ترتیب انرا از جایش پرت می کرد کاراته کا فرفره در حال گردش برا به بدن خود وفرفره ساکن را که مورد اثابت فرفره اول قرار میگرفت به بدن حریف تشبیه کرد ودر اثر این عقیده پیشرفت کرده واین روش را برای مقابله با حریفان خود بکار برد و در کارهایش پیروز شد هر یک از اعضای باشگاه که در ان روز با او تمرین می کردند در مقابل او مقلوب شدند و این در اثر نیروی او بود که در مورد ان چیزی نمی دانست*من احساس کردم که یک نیروی تازه وجدید در وجود او بوجود امدهو مخصوصا او بعضی از حملات من را به راحتی دفع می کرد قبلا در هنگام حمله من بدون هیچ حرکتی در صدد دفاع برا می امد و حال که با او مبارزه می کنم طبق حملات حمله ای در مقابل من می ایستاد واز خود دفاع می کرد دیگر حریفها ی او بعد شکست در مقابل او متوجه این شکست شدند.

در گردش دایره ای تمام حرکات اضافی حذف شده ونیرو در بازو ها ذخیره می شود در این حرکات شخص همیشه یک دایره یا یک جسم مدور را باید در خاطر داشته باشد اگر این نکته فراموش شود با این تصور اینکه حریف از شما قوی تر است دصدد دفاع بر نخواهید امد و در نتیجه حرکات با دیگر حرکات بدن بوسیله حریف دفع و خنثی می شود اگر شما همیشه اولین اصل کیوکوشین را در خاطر داشته باشید متوجه خواهید شد که این اصل نه تنها حرکات بدنی شما را تنظیم می کند بلکه شما را از لحاظ روانی و فکری وروحی نیز تقویت خواهد کرد.

2- حالت روحی

یک حالت روحی نا مناسب از بکار بردن عالیترین تکنیکهای ماهرانه که شخص فرا گرفته جلوگیری خواهد کرد اظتراب نداشتن ارامش خیال و بی احتیاطی از دشمنهای بزرگ یک کاراته کا هستند در یک مبارزه وقتی که پای زندگی و مرگ در میان است تعادل  و کنترل اعصاب مشکل می شود چون در کاراته همه چیز به روح واعصاب بستگی دارد وچون استفاده از کاراته باعث ایجاد سرعت ونیروی تخریبی بسیاری می شود بنابراین به کنترل ان نیاز زیادی است .حالت روحی صحیح در این نوع موارد عاملی است که شما را قادر می سازد که حداکثر قدرت خود را نمایان ساخته و پیروزی خود را حتمی  وروحیه حریف را شکسته و خراب کنید .یک مبتدی همیشه باید کوشش کند که نخست روح خود را قئی سازد او باید در هر پیش امدی در زندگی روزانه و در تاتامی(سالن تمرین) روبه رو شود بدین ترتیب می تواند بسیاری از افکاری که باعث شکست او می شود از خود دور کند راه موفقیت در مبارزه همین است که روح وبدن خود را فراموش کرده وبا فکر صحیح بدن را هدایت کنیم منظور این است که در عوض توجه به افکار روزانه دست وپای خود را با چابکی بکار بیندازیم یک رزمی کا ر ماهر همیشه سعی می کند بخود خونسردی دهد و بدین ترتیب در موقع مورد نظر به خود بیم راه ندهد.

نکته مهم دیگر تعادل کامل بدن است هیچکدام از قسمتهای بدن نباید ورزیده تر از قسمتهای دیگر بدن باشدو اگر فرد فقط به یک قسمت از بدن خود ورزیده گی و تمرین دهد باعث می شود بدن ناهماهنگ شود واز تاثیر فنون کاراته می کاهد.برای نمونه در حالت صحبت دهها ماهیچه را بکار می گیریم که به ماهیچه های هنجره موسوم است اگر یکی از این ماهیچه ها به درستی عمل نکند شخص نمی تواند درست صحبت کند مثال :"در حالی که مشتتان را محکم بسته اید تمام نیروی بدنتان را در آ]ن جمع کنید با کمک دست دیگر این دست را به طرف مچ خود خم کنید متوجه می شوید که نمیتوانید زیرا بازو ارنج و شانه تان داری قدرت مافوق دیگر قدرت دیگر اعضای بدن شماستحال دست خود را باز کنید متوجه می شوید در این حالت میتوانید ان مشکل را انجام دهید.....

اگر استین حریفتان را در حالتی که نیروی زیادی بکار برده اید بگیرید در این حالت بازوها وارنج وشانه ها قدرت ازاد را از دست میدهدو در نتیجه پاها و دیگر اعضای بدن تابع حرکات استین حریف میشودبدین ترتیب از دفع حملات حریف عاجز میمانیداین پدیده از این موضوع سرچشمه می گیرد که که تمامی نیروی شما در یک قسمت بدن ذخیره شده است عادت در کنترل روح در تمرینات کاراته به شما کمک میکند که در مسابقات ودیر مراحل زندگی نیروی خود را اشکار کنید.

3- تمرکز نگاه

موضوع خیره نگاه کردن یک شخص به حالت روحی او بستگی دارد چون چیزی که او به چشم میبیند با روح خود احساس نموده است پس از قضاوت به ان عمل می کند وقتی یک شخص تازه کار در کاراته با توجه کامل یا چهار چشمی به حرکات دست وپا ها حریف نگاه می کند در حقیقت روح خود را اماده مبارزه می سازداز زمانهای قدیم به ما یاد یاد داده اند که چگونه توجه خود را متوجه چیز خواصی کنیم باید میدانهای چشم خود را از حد معول محدوتر کرده وبه حریف نگاه کنیم مردمک چشمها باید باید ثابت باشند که فاصله حریف به ما کم به نظر آیند مثال:نقطه ای رویدیوار بچسبانید به اندازه یک سکه 10 تومانی واز فاصله یک متری روبرویش بنشینید و بدون پلک زدن به ان نگاه کنید تا چشمها به اشک بیاید یا به شعله شمعی نگاه کنید اگر چشم ها به اشک امد چشم را پاک کرده ودوباره به تمرین ادامه دهید.

4-فاصله

یک مشت زن زرنگ وچابک در تمام حالات جز مواقعی که خود حمله می کند خود را از میدان ضربه های حریف دور میکندوبه عبارت دیگر فاصله بین خود وطرف دیگر را در نظر میگیرد مثلا یکی از دو مشت زنی که از حریف خود بلند تر است ریسک خوردن چند ضربه از حریف را قبول میکند تا خود را به او برساند و در اینجاست که ضربه های او کاریتر واقع می شود .بهترین فاصله انست که بتوان در ان حالت ضربه های حریف را دفع کرد ویا به او ضربه زد(کیوکوشین به مبارزه نزدیک تاکید دارد.)

5-تنفس

تنفس نامنظم نه تنهااعمال بدن را خفیف و فلج میکند بلکه قوای فکری را نیز تا حدود زیادی کاهش میدهداز اینگونه اختلالات با شدت بیشتر یا کمتر در هنگام مسابقات ورزشی اتفاق می افتد بسیار مشکل است که بگوییم آیاترس و نبودن تعادل روحی باعث تنفس نامنظم میشودیا اینکه این موضوع برعکس است من فکر میکنم که در بیشتر موارد تنها حالت روحی ریشه دردسر وناراحتی است بنابراین دو نفر ممکن است از لحاظ قدرتی دارای یکسان باشند اما از لحاظ روحی مناسب فرق کنند از انجایی که عقل یا قوه دماغی بر تمام حرکات انسان نظارت میکند در نتیجه بحث اول باید در مورد ان باشد اولین مرحله در مورد مواجه با یک حریف این است که وضع روحی خودرا پرورش دهیم حال باید در مورد تنفس بگوییم تنفس شاید روحیه کامل یک حریف باشد واخرین نقطه سلامتی :

روش در ست تنفس:

لازم به ذکر است بهترین تنفس همان است که کودکان با شکم هوا را هبس میکنند نه با سینه هایشان اما هر چقدر سن بالا میرود بدن خود به خود به رویه تنفس با سینه میرود که باید به خود عادت داد که با معده تنفس کرد

1-    آنقدر هوا را از راه بینی وارد ریه ومعده کنید تا انها پر شوند وسپس بر هواییکه وارد ششها کرده اید نیرو وارد کنید تا پرده دیافرگام بطرف پایین برود وسپس به ارامی هوا را از دهان خارج کنید(ایبوکی سان کیای)

2-    کاتای تنشو را بسیار انجام دهید وکاتاهای دیگر را با خالی کردن وپر کردن صحیح هوا مانند کاتای تنشو انجام دهید.

 





نوع مطلب : آمــوزش، عـکس، 
برچسب ها : ودی کمر، کیوکوشین، کیوشین، کیوکوشین کاراته، کیوکوشین کاراته اهواز، کیوکوشین اهواز، کیوکوشین خوزستان، کیوکوشین کاراته خوزستان، اویاما، سوسای اویاما، شیهان حاجی پور، علیرضا حاجی پور، شیهان علیرضا حاجیپور، عکس کیوکوشین، مبارزه کیوکوشین، دانلود کیوکوشین، دانلود کلیپ کیوکوشین، کیوکوشین ایران، کیوکوشین ماتسویی، کیوکوشین اندیمشک، کیوکوشین کاراته اندیمشک، شیهان علیرضا حاجی پور، مرحوم شیهان، کیوکوشین شادگان، کیوکوشین شوش، گاو کشی اویاما، کلیپ کیوکوشین، کلیپ مبارزات کیوکوشین، ککلیپ فیلهو، کلیپ مبارزه کانچو ماتسویی، کلیپ مبارزات 100نفری کیوکوشین، کلیپ اویاما، کلیپ مبارزات اویاما، تمرینات ژاپنی ها تو باشگاه، مبارزات فیلهو، کانچو ماتسویی، عکس های شیهان حاجی پور، نماینده کیوکوشین، استاد کیوکوشین، مرحوم شیهان حاجی پور، shihan، alireza hajipur، kyokushin، karate، kyokushin karate، اندیمشک، کاتا، کومیته، مبارزه، شیهان، مارک کیوکوشین، لوگو کیوکوشین، آرم کیوکوشین، kypkushin، kyokushin logo، sensi، شیهاحاجی پور، وبلاگ کیوکوشین، وبسایت کیوکوشین، کاراته، سنسی، علی فرجامی، رضاپاپی، رضا پاپی، reza papi، andimeshk،
لینک های مرتبط :


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


 
 
برچسب ها
پیوندها
آخرین مطالب